Profesionalitas Yesus Sang Guru Agung Dalam Penggunaan Media Pembelajaran

Authors

  • Yesi Tamara Sekolah Tinggi Teologi Simpson http://orcid.org/0000-0002-4558-4164
  • Angel Christie Pakasi Sekolah Tinggi Teologi Simpson
  • Desserly Krismawaty Wesly Sekolah Tinggi Teologi Simpson
  • Edi Sujoko Sekolah Tinggi Teologi Simpson

DOI:

https://doi.org/10.46445/djce.v1i1.285

Keywords:

Profesionalitas, Yesus Sang Guru Agung, Media Pembelajaran

Abstract

This paper aims to describe the professionalism of Jesus as the Great Teacher in His teaching deserves to be a reference for every teacher, especially teachers of Christian Religious Education in working to think of what methods will be used in learning. The approach in this paper is qualitative research with a literature review in the form of relevant books and journal articles. The professionalism of Jesus in His teachings that deserves to be referred to is as follows; (1) using media that is close to the learning environment, (2) Jesus uses media to answer needs, and (3) utilizes simple materials.

Author Biography

Yesi Tamara, Sekolah Tinggi Teologi Simpson

A Student of Christian Education

References

Alkitab. (2011). Jakarta: Lembaga Alkitab Indonesia.

Bire, A. L., Geradus, U., & Bire, J. (2014). Pengaruh gaya belajar visual, auditorial, dan kinestetik terhadap prestasi belajar siswa. Jurnal Kependidikan: Penelitian Inovasi Pembelajaran, 44(2).

Citra, Y. (2017). Profesionalisme Guru PAK Dalam Perspektif Alkitab Perjanjian Baru. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Agama Kristen dan call for papers II. Presented at the Seminar Nasional Pendidikan Agama Kristen dan call for papers II. Retrieved from http://semnas.sttsimpson.ac.id/index.php/SNPK/article/view/34

Darmawan, I. P. A. (2014). Menjadi Guru Yang Terampil. Bandung: Kalam Hidup.

Diana, R. (2019). Peran Komunikator Kristen Dalam Strategi Pekabaran Injil Di Era Revolusi Industri 4.0. Integritas: Jurnal Teologi, 1(1), 66–73.

GP, H. (2017). Teologi PAK. Yogyakarta: Andi.

Henry, M. (2014). Injil Matius 1-14. Surabaya: Momentum.

Jonch, C. (2007). Yesus Sebagai Guru: Studi Injil Yohanes.

Karnawati, K., Hosana, H., & Darmawan, I. P. A. (2019). Lingkungan Proses Pembelajaran Yesus. Veritas Lux Mea (Jurnal Teologi Dan Pendidikan Kristen), 1(2), 76–89.

Miftah, M. (2013). Fungsi, Dan Peran Media Pembelajaran Sebagai Upaya Peningkatan Kemampuan Belajar Siswa. Kwangsan: Jurnal Teknologi Pendidikan, 1(2), 95–105. https://doi.org/10.31800/jtp.kw.v1n2.p95--105

Nurseto, T. (2011). Membuat Media Pembelajaran yang Menarik. Jurnal Ekonomi dan Pendidikan, 8(1), 19–35. https://doi.org/10.21831/jep.v8i1.706

Purba, A. (2019). KREATIFITAS YESUS DALAM MEMBANGUN HUBUNGAN INTERPERSONAL DENGAN MURID-MURIDNYA DAN IMPLEMENTASINYA BAGI DOSEN PENDIDIKAN AGAMA KRISTEN. Jurnal TEDC, 9(1), 69–75.

Rohani, R. (2019). Media pembelajaran.

Sidjabat, B. S. (2017). Mengajar Secara Profesional. Bandung: Kalam Hidup.

Sutoyo, D. (2014). Yesus Sebagai Guru Agung. Jurnal Antusias, 3(5), 64–85.

Tafonao, T. (2018). Penerapan Strategi Pengajaran Tuhan Yesus Terhadap Pencapaian Tujuan Pendidikan Agama Kristen. Prosiding Seminar Nasional “Tata Kelola Perguruan Tinggi Kristen Di Indonesia.†Presented at the Seminar Nasional “Tata Kelola Perguruan Tinggi Kristen di Indonesia,†Yogyakarta. https://doi.org/10.31220/osf.io/a4b76

Wenas, M. L. (2017). Profesionalisme Dosen Dari Sudut Pandang Kristiani. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Agama Kristen dan call for papers II. Presented at the Seminar Nasional Pendidikan Agama Kristen dan call for papers II, Ungaran. Retrieved from http://semnas.sttsimpson.ac.id/index.php/SNPK/article/view/34

Downloads

Published

2020-06-27

Issue

Section

Articles